Firma Bleeker

In 1960 is Cor de Ruijter begonnen met een groenten kwekerij en ik ben op 16 jarige leeftijd bij Cor gaan werken in de maatschap. Op die leeftijd zaten we in de groenten zoals prei, andijvie en spinazie. Ik heb het bedrijf geheel overgenomen in het jaar 2000.

Na 2000 zijn we begonnen met het telen van vaste planten van zaad af en de afzet vindt plaats via postorderbedrijven. In het bedrijf werken we met een vaste groep mensen, dit zijn: Jan, Piet, Nico, Pablo, Goska, Krekor, Cor, Janneke en Kees.

Naast de vaste planten telen we ook zomerbloemen zoals pioenen, asclepias, veronicastrum, iris en als hoofd artikel agapanthus in de cultivars Dr. Brouwer, Queen of Ocean, Polar ice, Volendam, Columba, Sunfield en enkele nieuwe soorten van veredelaar Kees van Duivenvoorde. Met de agapanthus proberen we het seizoen te verlengen en zo kunnen we constant verse bloemen op de veiling brengen.

We zijn gevestigd aan de Strengweg 48 1969 MG in Heemskerk.
Email: keesbleeker@kpnmail.nl
Tel: 06-20305998