Kwekerij TUNEZO

Kwekerij TUNEZO is het bloementeelt bedrijf van Ben Jansen.

De naam TUNEZO is een samenvoeging van de woorden Tulp, Nerine en Zomerbloemen.

Het bedrijf van Ben Jansen bestaat sinds 1955 toen vader Ab startte op de huidige locatie. Na eerst tien jaar met zijn vader samen het bedrijf te hebben gerund, is het bedrijf in 1994 geheel door Ben overgenomen. Vanaf die tijd draagt het bedrijf ook de naam TUNEZO.

Onder de naam TUNEZO is het bedrijf bij de kopers bekend als de producent van mooie en bijzondere bloemen. Niet alleen op het gebied van zomerbloemen zijn het de mooie niche producten, maar ook het gebied van Tulpen en Nerine biedt TUNEZO steeds de mooiste en verrassende innovaties. Met tulpen worden elk jaar echt nieuwe soorten uitgetest in de rolkas. Via deze proeven wordt de handel op de hoogte gebracht van de vernieuwing in het sortiment. Deze zelfde strategie is ook ingezet op het gebied van Nerine.

Bij de zomerbloemen is TUNEZO ook gericht op vernieuwingen. Op het bedrijf staat op dit moment een aantal prachtige innovaties op het gebied van Agapanthus, Eryngium, Echinacea, Lysimachia en pioen.

Door de teelt in de rolkassen is zeker de kwaliteit van de tulpeninnovaties altijd van uitmuntende kwaliteit.

Niet alleen door de teelt, maar ook door de speciale zorg die er op dit bedrijf wordt besteed aan de verwerking van de bloemen, wordt er nog een schepje bovenop de al goede kwaliteit gelegd. Wie bloemen koopt van TUNEZO, weet dat het goed zit.

Nu kun je veel dingen goed doen, maar als niemand het weet, werkt het niet. Door de samenwerking met Summerrflowers hoopt TUNEZO dat iedereen straks op de hoogte is wat er op dit kleine bedrijf in Heemskerk gebeurd. We hopen dat de uitzonderlijke, maar sierlijke zwarte kaartjes van het bedrijf, samen met het Summerflowers logo echt op gaan vallen.

Like ons op Facebook voor de laatste updates!

login-facebook

• Kwekerij TUNEZO