Uitheemskerk.nl
Op de zandgronden langs de Heemskerkse duinen is een uniek tuinbouwgebied gevestigd. Uniek vanwege haar grote geschiedenis, diversiteit aan producten en zware kwaliteit!
Heemskerkse bloemen, beroemd over de hele wereld! Lelies in Moskou, Tulpen in New York, Nerine in Tokio, Phaleanopsis in Londen….. Heemskerkse bloemen, je komt ze overal tegen!

Door middel van deze website willen we jullie een duidelijker beeld geven over het Heemskerkse tuindersgebied

Over ons
Uitheemskerk.nl is een collectieve promotie van 34 Heemskerkse kwekers die hun onderneming uitoefenen op het gebied van sierteeltproducten als bloemgewassen, bolgewassen, vaste planten en perkgoedproducten. Onder het motto ‘samen staan we sterk’ proberen de kwekers gezamenlijk het imago van het gebied naar een hoger niveau te tillen. Op deze website maakt u kennis met o.a. de kwekers, de verschillende producten die er worden geteeld en onze facebookpagina. Laat gerust een leuk berichtje of een mooie foto achter op de facebookpagina over uitheemskerk.nl

Feiten & weetjes
– Meer dan 60 agrarische bedrijven
– 129 hectare tuinbouw
– 24 hectare kassen
– Meer dan 50 verschillende gewassen
– 1000 tot 1500 mensen werkzaam in het gebied
– Bijnaam: ‘Kitchengarden of Amsterdam’
– Bekend om zijn zware kwaliteit, niche producten en rolkassen

Ontstaan
Uitheemskerk.nl is ontstaan tijdens de visieontwikkeling van de ruimtelijke ordening van de LTO Heemskerk en omstreken. Vanuit een aantal kwekers is het idee ontstaan om het gebied meer collectief te promoten omdat het gebied bekend is om de kwaliteit en diversiteit van sierteeltproducten. Deze collectieve promotie is ontstaan door het ontwerpen van een vrachtwagen met de tekst ‘’Uitheemskerk.nl’’, namen van de kwekers en een aantal typische Heemskerkse producten. Zo gezegd zo gedaan, februari 2015 is de vrachtwagen gepresenteerd mede mogelijk gemaakt door de sponsors die ons een warm hart toedragen.

Wat willen we bereiken
Vaak is het niet bekend wat er gebeurt en wat er geteeld wordt in het Heemskerkse tuindersgebied. Dit initiatief is bedoeld om meer bekendheid te krijgen en beter vindbaar en herkenbaar te zijn voor al onze doelgroepen. Wij hopen dat u meer bekend raakt met en geïnteresseerd raakt in wat wij telen, welke activiteiten we allemaal uitvoeren en waarom we deze activiteiten uitvoeren.

Wij vinden het belangrijk om inzicht te geven aan exporteurs, retail, bloemisten en consumenten welke producten er geteeld worden en door welke kwekers dit gedaan wordt.

Contact
Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties? Stuur ons een email (info@uitheemskerk.nl) of benader een van onze kwekers en zij kunnen uw verder helpen. U kunt ook altijd iets plaatsen op onze tijdlijn of stuur ons een persoonlijk bericht op facebook.