De Firma Mientjes

De Firma Mientjes is gevestigd aan Het laantje 9 te Heemskerk. Het bedrijf is in de jaren 50 opgericht door de broers Ben en Jaap Mientjes en word momenteel geleid door Ben`s zoon Gert-jan en zijn vrouw Brenda. Het bedrijf is 60 jaar geleden begonnen als gemengd bedrijf met de teelt van groente en bloembollen maar tegenwoordig is het een bloembollen- en bloemen bedrijf.

Op ons huiskavel van zes hectare telen wij ongeveer vijf hectare bijzondere bolgewassen zoals:

• Fritillaria meleagris

Verder telen wij voor de bloemproductie:

• Allium Purple sensation
  • Allium Gladiator
  • Allium Statos
  • Crocosmia Emily Mckenzie
  • Crocosmia Fire King

De bloemen van de Alliums worden geoogst van eind april tot half juni.

Naast de bloembollen telen wij ook nog één hectare aan vaste planten (Agapanthussen). De Agapanthus is een niet winterharde plant en moet in de winter afgedekt worden tegen de vorst. Vanaf eind juni tot begin september snijden we de bloemen en hebben we in de wintermaanden werk aan het rooien en scheuren van de planten.

De Agapanthus telen we in de soorten;

• Dr Brouwer
  • Intermedius
  • Sunfield
  • Susan

Like ons ook op Facebook!

• De Firma Mientjes

• info@fa-mientjes.nl