VOF Bakkum

VOF Bakkum bestaat uit de broers Nico en Marcel Bakkum en hun gezinnen. Het familiebedrijf is sinds 2004 gevestigd aan de Wentweg in Heemskerkerduin.

Met de grootste zorg en passie telen zij van januari t/m april tulpen, van april t/m juni violieren, van juli t/m september lelies en om het jaar af te sluiten de mooiste pluischrysanten. De producten worden afgezet via de veilingen van Royal FloraHolland.

TULPEN

De tulpen worden op houten broeikisten in de beste potgrond geteeld. Zo voorkom je o.a. ziektes en schimmels, met als resultaat een zware tulp van topkwaliteit.

VIOLIEREN

Matthiola Incana Figaro Lavender, Light Rose en Debora zijn een aantal van de betoverende soorten en kleuren Violieren welke geteeld worden.

LELIES

Buitengeteelde lelies uit Heemskerk zijn van uitzonderlijke kwalileit. De takken zijn zeer stevig en de kleuren intens. Vol trots kunnen zij elk jaar weer een byzonder mooi assortiment presenteren. O.a. Orientals en OT’s.

PLUISCHRYSANTEN

De kas wordt vol geplant met de mooiste pluischrysanten o.a. Tom Pearce, Gilbert Light Purper, Astro en Brandy Red. Deze soorten zullen tijdens de gure herfstdagen veel kleur en vrolijkheid in huis brengen. De Chrysant staat ook nog voor nobelheid, trouw, eerlijkheid en vriendschap.

In de “showroom” worden de zelfgemaakte bloemarrangementen uitgestald. Via deze schitterende creaties kan je zien wat er allemaal met bloemen gedaan kan worden. Om een impressie te krijgen, volg dan de Twitter- en Facebook pagina. @VOFBakkum en VOF Bakkum Heemskerk.

• VOF Bakkum

• bakkumlely@casema.nl