Cooperflowers

Cooperflowers.nl

Cooperflowers is het bedrijf van de broers Ge en Dirk Koper en is gelegen in het heemskerkerduin in Noord-Holland.

Het bedrijf is opgericht in 1992 door Dirk Koper en het begon met het telen van bladgroenten waar Heemskerk in die tijd om bekent stond. Na een aantal jaren is Ge in het bedrijf getreden.

In het begin van de bloementeelt is er van alles geteeld maar al vrij snel teelden wij onze eerste buiten lelies. Dit beviel dusdanig goed dat wij daar al meer in zijn gaan doen. Op dit moment telen wij in de zomermaanden ongeveer tweeënhalf a drie hectare buiten lelies onder gaashallen. Ook is er nog een kas van 3000 vierkante meter waar wij in het voor- en najaar ook lelies in broeien.

Wij broeien alleen Oriental en OT lelies in het zwaardere segment en proberen ook in de nieuwere soorten mee te doen.

De buiten lelies staan allemaal onder gaashallen met schermdoek erop, dit is om negatieve weersinvloeden tegen te gaan (felle zon en hagel) dit komt de kwaliteit en lengte van de lelies ten goede.

Omdat Heemskerk aan de kust ligt heerst er een goed klimaat, er is altijd een beetje wind wat ook de kwaliteit ten goede komt.

In de wintermaanden broeiden wij voorheen altijd bol-op-pot producten als Hyacinten, Narcissen en Muscari’s. Sinds dit jaar zijn wij daar mee gestopt en zijn we overgestapt op het broeien van tulpen. Hier moeten wij onze weg nog in zien te vinden maar ook hierbij streven wij naar de zwaardere kwaliteit.

• Cooperflowers.nl

• dirk@cooperflowers.nl