Firma van Roon

Dit bedrijf is nu in handen van de derde generatie van Roon. Ons bedrijf bestaat al decennialang. Opa Jan van Roon was de grondlegger van ons bedrijf. Het was een zeer vooruitstrevende man. Hij was de eerste op het Heemskerkerduin die een rolkas neerzette. Een kas die veel tuinders hedendaags nog steeds gebruiken. Tevens was hij ook de grondlegger van de Nerineteelt in Heemskerk. Hij heeft de Nerine Bowdeni ‘Ras van Roon’ veredelt. Deze Nerine is wereldwijd bekend om zijn frisse, sierlijke uitstraling en lange houdbaarheid.

Wij, Hans en Sonja van Roon, kweken uiteraard nog steeds de Nerine Bowdeni ‘Ras van Roon’. Andere soorten Nerine die wij kweken zijn Nerine Bianca Perla en Nerine Albivetta. Deze teelten hebben wij voornamelijk in het najaar.

In het voorjaar kweken wij diverse en exclusieve soorten tulpen van de volle grond. Dit gebeurt van januari tot half april. Enkele soorten zijn Matchmaker en Flaming Prominence. Van mei tot en met september kweken wij verschillende soorten zomerbloemen zoals Lysimachia en Agapanthus en verschillende soorten lelies.

Ons bedrijf is kleinschalig. Kwaliteit gaat voor kwantiteit. Wij streven er naar om producten met de hoogste kwaliteit aan te bieden op de veiling.

• Firma van Roon

• jvanroon@zonnet.nl