Kwekerij J.C.M. Beentjes

Kwekerij J.C.M. Beentjes is gevestigd aan de Cieweg in het Heemskerkse Duingebied sinds 1972. Dit kwam door de ruilverkaveling. Destijds was groente de hoofdteelt, naarmate de tijd verstreek zijn we overgegaan op bloemen en bollen. In 1977 stapte Jos in het bloembollen bedrijf van zijn vader. Sinds 1996 bestiert hij de bloemenkwekerij en broeierij samen met zijn echtgenote Annet.

In de winter broeien we de exclusieve tulpencultivars die geschikt zijn voor de volle grond, met name in de rolkas. Het seizoen van de tulpen loopt van begin januari tot eind april. Tevens broeien wij in de winter een exclusief bolgewas genaamd Fritillaria Persica, dit soort broeien we van begin februari tot half mei. Zomers telen we bolgewassen als colchicums, Fritillaria Persica en nog wat tulpensoorten voor de broei, die geteeld worden op de klei.

In de zomer en de herfst broeien we lelies, met name Orientals zoals Casa Blanca, Pink Mystery en Willeke Alberti. Al deze soorten worden geteeld onder schermhallen in de volle grond. Deze schermhallen zorgen voor een uitstekende kwaliteit.

Ook veredelen wij exclusieve tulpencultivars. We veredelen op stevigheid, bladkleur, lengte en goed groeiende bollen, die uiteraard geschikt zijn voor de broeierij. Met name cultivars die een toegevoegde waarde hebben. Zelf hebben we nu een tulp op onze naam staan, deze heet Suzy Q. Ook komen we dit jaar met een nieuwe tulpencultivar genaamd “Molina” op de veiling.

Als onze producten worden aangeboden op de veiling FloraHolland.

Momenteel in ons assortiment

Tulpen:

• Flaming Prominence
    • Adore
    • Bolroyal Pink
    • Suzy Q
    • Molina
    • Fritillaria Persica

Vanaf juni

• Lelies Oriental
    • Casa Blanca
    • Willeke Alberti